Kończy się lato, a wraz z nim wysoki sezon turystyczny. Nie musi to jednak oznaczać końca pracy w branży turystycznej. Większość usług można świadczyć w różnych, niekiedy zmienionych formach, przez cały rok. Wystarczy wiedzieć, jak stworzyć odpowiednią ofertę i zaprezentować ją turystom w taki sposób, aby zechcieli przyjechać i z niej skorzystać. Jak przyciągnąć turystów po sezonie? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

Stwórz posezonową ofertę dla turystów

Wynajmujesz pokoje w okolicy Zakopanego, w Karpaczu albo innej podgórskiej miejscowości? Świetnie! Góry są piękne o każdej porze roku, podobnie zresztą, jak inne regiony turystyczne. Pojezierze Mazurskie jest niezwykle malownicze nie tylko latem, ale też w czasie złotej polskiej jesieni, śnieżnej zimy czy pachnącej zielenią wiosny. Podobnie jest nad Bałtykiem, który właśnie jesienią i zimą zachwyca sztormowymi falami. Wtedy też najwięcej jest w powietrzu jodu, który ma zbawienny wpływ na samopoczucie. Zaletą niskiego sezonu jest cisza w wypoczynkowych miejscowościach i w pensjonatach. Brak tłumów turystów sprawia, że dostęp do różnych atrakcji jest łatwiejszy, a często też tańszy. Poza tym jesienią i w zimie także jest wiele pogodnych dni, a brak letnich upałów sprzyja aktywnościom sportowym, zwiedzaniu atrakcji i długim spacerom. Wszystkie te atuty turystyki posezonowej przedstaw turystom w swojej ofercie. Dzięki takiemu psychologicznemu podejściu nakłonisz ich do zaplanowania urlopu w okresie powakacyjnym.

Dostosuj swoje usługi do pory roku

Wynajmujesz turystom chatę w leśnej głuszy? Zaproś do niej grzybiarzy i miłośników obserwacji przyrody. Wszak właśnie jesienią jest wysyp borowików i podgrzybków. Wtedy też odbywa się niezwykle widokowe rykowisko, czyli gody jeleni. Przyciąga ono wielu amatorów fotografii przyrodniczej. W tym samym czasie zauważyć można na leśnych polanach miłosne podchody łosi, bo jest to też czas bukowiska. To nie wszystko. Kameralne pensjonaty otoczone lasem to również dobre miejsca na organizację warsztatów tematycznych, wypraw survivalowych, ale także wieczorów kawalerskich i panieńskich. Tu wymagania są różne. Jedni chcą się zabawić na zakrapianej imprezie, a inni poczuć dreszczyk emocji podczas nocnej wyprawy w głąb lasu. Jeszcze inni uwielbiają klimaty wieczornych ognisk i śpiewu przy dźwiękach gitary. Z kolei w zimie warto reklamować zabawy na śniegu i śnieżne kuligi.

Jak przyciągnąć turystów po sezonie? Rabatami i atrakcyjnymi pakietami

Posezonowe obniżki cen usług i produktów to sprawdzony sposób w wielu różnych biznesowych sytuacjach. W czasie wysokiego sezonu turystycznego możesz utrzymać ceny, jeśli masz klientów na swoje usługi. Jednak po sezonie, gdy apartamenty na wynajem świecą pustkami, a telefon nie dzwoni, warto cenę obniżyć lub zaoferować dodatkowe usługi za tę samą kwotę. Może to być dostęp do strefy SPA, wynajem rowerów czy rabat do pobliskich kąpielisk termalnych. Dużym powodzeniem wśród turystów cieszą się pakiety pobytowe, np. propozycje romantycznych weekendów z zabiegami relaksacyjnymi, noclegu z wyżywieniem lub oferta, skierowana do organizatorów wycieczek szkolnych.

Ustal, kto jest Twoim klientem docelowym i do niego skieruj swoją ofertę

Po wysokim sezonie nie licz na przyjazdy rodzin z dziećmi w wieku szkolnym. Ta grupa  klientów odpoczywa w  czasie wakacji. Teraz musisz znaleźć innego odbiorcę swojej oferty i dotrzeć do niego z propozycją posezonowej wycieczki, wczasów czy choćby przedłużonego weekendu. Mogą to być studenci, pary bezdzietne, pary zakochanych, grupy przyjaciół, w tym też seniorów ale też grupy pracowników na wyjazdach integracyjnych bądź szkoleniowych. Jak trafić do nich ze swoją ofertą? Jak przyciągnąć turystów po sezonie? Najprostszy sposób to reklama w social mediach, targetowana tak, aby dotarła do wybranej grupy docelowej. Dobrze sprawdzają się także artykuły sponsorowane, publikowane na portalach, czytanych przez klientów docelowych. Mogą to być strony lokalne albo tematyczne, związane z edukacją, pracą zawodową, sprawami społecznymi czy zainteresowaniami grupy docelowej. Merytoryczne i ciekawe teksty sponsorowane z linkami brandowymi lub do witryny z ofertą, zwiększają ruch na stronie, przyciągają klientów i zwiększają rozpoznawalność marki.

Przygotuj się do następnego sezonu

Okres posezonowy to w branży turystycznej czas remontów. Mam tu na myśli odnowienie pokoi noclegowych, przeglądy techniczne infrastruktury turystycznej, ale też przebudowę strony internetowej. Własna witryna z ofertą, galerią zdjęć i blogiem pomoże Ci rozwinąć biznes, przyciągnąć turystów i pokonać konkurencję. Ważna jest też obecność w social mediach, zwłaszcza jeśli witryna ma linki do platform w SM i odwrotnie – w socialach są odnośniki do strony firmowej. Jednak same posty i rolki w mediach społecznościowych nie dają takich rezultatów, zwłaszcza jeśli dopiero rozkręcasz swój biznes. Reasumując, jeśli w czasie wysokiego sezonu nie miałeś/miałaś czasu zadbać o wygląd i aktualności na stronie, to koniecznie nadrób te zaległości. Napisz nowe, ciekawe wpisy na bloga. Utrzymuj regularny kontakt z obserwatorami na swoich profilach w SM. Publikuj posty, zdjęcia okolicznych atrakcji i krajobrazów. Informuj o nowych atrakcjach i lokalnych wydarzeniach kulturalnych i sportowych, bo tego typu eventy interesują odbiorców i przyciągają często wielu gości.

W czym może pomóc Tobie skuteczny copywriting turystyczny?

Chcesz rozreklamować swój turystyczny biznes, ale nie masz na to czasu ani pomysłu? Niezależnie od tego, czy prowadzisz pensjonat, sklep z pamiątkami, czy oprowadzasz wycieczki, potrzebny będzie Ci kreatywny copywriter. Dobry specjalista napisze ciekawe wpisy na firmowego bloga i merytoryczne, wciągające artykuły sponsorowane. Uzupełni treści na stronie internetowej Twojej firmy. Zadba o to, aby oferta była przejrzysta i napisana językiem korzyści. Opisze Twoje usługi i okoliczne atrakcje tak, że turyści będą rezerwować przyjazd do Twojego pensjonatu z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Chcesz nawiązać współpracę z copywriterem, który zna branżę turystyczną od podszewki? Sprawdź moją ofertę i prześlij zapytanie. Razem przygotujemy Twój biznes do kolejnego sezonu turystycznego.


1 komentarz

Marketing w hotelarstwie - Mam Dobre Słowo · 13 listopada 2023 o 19:20

[…] brak pomysłów na to, jak przyciągnąć gości po sezonie turystycznym. […]

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *