Copywriting sprzedażowy to obecnie podstawowe narzędzie reklamy w biznesie. A jeszcze nie tak dawno, bo zaledwie dwie dekady temu, głównym sposobem na rozreklamowanie się firm były billboardy oraz promocja w mediach. Na takie kampanie reklamowe stać było tylko bogatsze spółki. Biedniejsi przedsiębiorcy drukowali masę ulotek i zatrudniali studentów, aby je roznosili. A jak obecnie funkcjonuje świat reklamy? Biznes przeniósł się na wirtualne łącza, a reklama razem z nim. Rozwija się handel internetowy i wszelkiego rodzaju doradztwo. Uczniowie i studenci mają lekcje szkolne i wykłady online, a dorośli szkolenia zawodowe i hobbystyczne. Stacjonarne firmy mają swoje strony internetowe oraz profile biznesowe w social mediach. Wraz z rozwojem internetowego biznesu, swoją pozycję zbudował copywriting.
Copywriter potrzebny od zaraz
Jak grzyby po deszczu powstają kolejne agencje SEO i platformy copywriterskie. Freelancerzy, zajmujący się pisaniem tekstów na zlecenie, także mają coraz więcej pracy. Ktoś przecież musi stworzyć merytoryczne treści reklamowe. Doświadczony copywriter napisze zarówno dobry tekst na witrynę, jak i artykuły tematyczne na podstrony czy treści zapleczowe. Opisze produkty i kategorie w sklepie internetowym. Dodatkowo dobierze odpowiednie zdjęcia, zrobi proste grafiki i cały materiał zamieści na stronie zbudowanej w popularnym WordPressie. Dobre teksty na zlecenie wypozycjonują strony firmowe w wynikach Google. Potrzebne są też artykuły sponsorowane, aby te firmy rozreklamować i pozyskać linki zewnętrzne do ich witryn. Dużym uznaniem cieszą się autorzy ciekawych artykułów poradnikowych, które firmy wykorzystują do wpisów na blogi eksperckie. Przedsiębiorca często nie ma pomysłów i czasu na prowadzenie bloga, a tymczasem jest to dobry sposób, aby zwiększyć sprzedaż. Nie wierzysz? Przeczytaj, dlaczego warto prowadzić bloga firmowego.
Artykuły na strony internetowe – czy naprawdę są takie ważne?
Teoretycznie każdy potrafi pisać i mógłby sam sobie stworzyć treści na witrynę czy prowadzić bloga. W praktyce warto zlecić to zadanie profesjonalistom. Zaprojektują oni teksty ciekawe i przyjazne dla wzroku internautów. Zawodowcy dobiorą odpowiednie frazy kluczowe, tak aby witryna wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania. Wymyślą tematy wpisów na blogach. Napiszą ciekawe artykuły na stronę i posty na konta w mediach społecznościowych. To w dużej mierze dzięki dobrym tekstom na witrynach firmy stają się rozpoznawalne. Zdobywają pierwszych i kolejnych klientów. Budują swoją markę i pozycję na rynku sprzedaży i zwiększają zyski.
Copywriting sprzedażowy – zleć napisanie tekstów profesjonaliście
Pamiętaj, że konkurencja na rynku jest olbrzymia. Każda firma, nawet niewielka, ma jakieś swoje miejsce w sieci, czy to stronę, czy choćby profile biznesowe w mediach społecznościowych. Każdemu przedsiębiorcy zależy, aby to jego strona przyciągała treścią kolejnych klientów. Jeśli potrzebny jest Ci interesujący merytoryczny artykuł, post na bloga lub tekst sprzedażowy, to zapraszam do współpracy.
2 komentarze
Dawid · 25 czerwca 2021 o 20:36
Interesujący wpis na blogu
Renata · 28 czerwca 2021 o 10:10
Dziękuję