Ile razy otworzyłeś jakąś witrynę i pomyślałeś, że jest beznadziejnie zrobiona? Nie zachęcała do skorzystania z usług firmy, prawda? Przeczytaj, jak napisać teksty na stronę internetową, aby przyciągały klientów.
Jak powstają dobre teksty na stronę internetową?
Zanim wymyślisz, co napisać na zakładkach strony:
- Ustal, jaki ma być cel powstania witryny?
Co chcesz osiągnąć po postawieniu strony? - Poznaj grupę docelową. Ustal, do kogo jest skierowana strona? Jakiego internautę mają przyciągnąć teksty na stronie?
Na przykład: właściciel firmy budowlanej chce, aby jego stronę czytały osoby, które planują budowę swego domu lub budynku gospodarczego.
Inny przykład: strona sklepu internetowego z ekskluzywną porcelaną, powinna dotrzeć do bogatych klientów. Takich, którzy poszukują wyjątkowego upominku dla kogoś lub planują przyjmować w swoim domu wyjątkowych gości.
Do grupy docelowej dopasuj styl pisania tekstu na stronę oraz zawartość witryny. - Sprawdź, jak wyglądają strony internetowe firm konkurencyjnych. Przemyśl, czym Twoja oferta ma się wyróżniać? Dlaczego klient powinien wybrać właśnie Twoją usługę lub produkt?
Sztuka pisania treści na witryny
- Napisz tekst tak, aby przekonać klienta, że produkty i usługi z oferty, spełnią jego marzenia, zaspokoją jakieś jego ważne potrzeby. Najlepsze teksty napisane są prostym językiem, konwersacyjnym stylem. Dlatego zastosuj w tekście bezpośrednie zwroty do klienta. Pamiętaj, że nie możesz nachalnie namawiać go do zakupów. Przedstaw klientowi korzyści, jakie osiągnie kupując Twój produkt. To właśnie klient ma być w centrum uwagi, a nie osiągnięcia firmy, jej kadra czy wyposażenie warsztatu.
Niestety z doświadczenia wiem, jak ciężko jest przekonać przedsiębiorcę, że warto w ten sposób napisać tekst na stronę główną. Często właściciele firm upierają się, aby stworzyć im kolejną na rynku stronę z tekstami pochwalnymi na cześć zasług właściciela witryny. - Przemyśl układ strony, ilość i nazwy zakładek. Następnie stwórz przejrzystą mapę witryny. Ustal, czy strona będzie zawierała zakładkę z blogiem. O zaletach prowadzenia bloga firmowego pisałam w moim poprzednim poście.
Chcesz mieć wartościową stronę internetową? Zleć profesjonaliście napisanie tekstów do zakładek
Wymyślenie wartościowych tekstów na stronę nie jest łatwym zadaniem. Dlatego nie zlecaj go na portalach typu TextBookers czy Good Content. Płacą one twórcom stawkę około 2 zł za 1000 znaków ze spacją. Nie spodziewaj się wysokiej jakości tekstów, napisanych przez copywriterów, którzy w swej desperacji podejmują się pisania za takie pieniądze. Ktoś, kto umie pisać, pracuje samodzielnie lub jest podwykonawcą agencji. Copywriter musi poświęcić dużo czasu na research, na pisanie, edycję tekstów i musi mieć dużą wiedzę. Powinien za to godnie zarobić i warto jego pracę docenić.
Najczęstsze błędy przy tworzeniu strony internetowej.
Ile razy widziałeś na stronie głównej, że właściciele chwalili się wieloletnim doświadczeniem, posiadaniem atestów i drogiego sprzętu? Namawiali natrętnie do zakupu ich produktów. Miałeś ochotę skorzystać z usług takiej firmy? bo ja niekoniecznie. Tak wyglądają zazwyczaj witryny, stworzone dawno temu. Charakterystyczne dla takich wiekowych stron są wyskakujące znienacka reklamy produktów i usług. Nie lubię tego i myślę, że większość internautów również za tym nie przepada. Niestety, wciąż wiele firm ma takie beznadziejne strony.
Co jest tego powodem? Gospodarka w naszym kraju do niedawna była w dobrej kondycji. Przedsiębiorcy nie musieli walczyć o zlecenia. Klientów nie brakowało, więc nikt nie zajmował się takimi błahostkami, jak dopracowanie witryny.
W jaki sposób dobry copywriting wpływa na wzrost gospodarczy?
Epidemia koronawrusa wywoła prawdopodobnie duży kryzys gospodarczy. Oznacza to, że przedsiębiorcy będą mieli kłopoty finansowe. Zapewne niektóre firmy upadną, więc część pracowników straci pracę. Społeczeństwo zubożeje. Ludzie będą kupowali tylko najpotrzebniejsze produkty i usługi.
Znowu zacznie się walka o klientów. Dobrze zrobiona strona, z dobraną grafiką i wartościowymi tekstami w zakładkach, będzie bardzo ważnym elementem budowy strategii rozwoju firmy. Dobrzy copywriterzy i webmasterzy będą kosić jeszcze więcej kasy, niż teraz. Choć osobiście wybrałabym mniejsze zarobki i sytuację gospodarczą naszego kraju sprzed marca 2020 roku.
Jesteś ciekawy, jak ja piszę teksty na strony internetowe?
Oto przykład strony głównej salonu kosmetycznego. Zawartość trochę zmieniłam, ponieważ nie można publikować w sieci dwa razy tych samych treści.
Wysokiej jakości sprzęt, cenione zabiegi wykonywane przez profesjonalistów, certyfikaty skuteczności, kosmetyki wykonane z naturalnych składników – to cechy naszego salonu.
Oferujemy relaksujące i skuteczne zabiegi pielęgnacyjne.
A teraz tekst, który ja bym stworzyła na stronę główną takiego salonu.:
Masz imprezę i musisz
wyglądać wyjątkowo? Przyjdź do naszego salonu.
Joanna, dyplomowana
kosmetyczka, zrobi Ci profesjonalny makijaż i elegancki manicure. Olśnisz
wszystkich swoim wyglądem.
Martwi Cię poszarzała cera, a zmarszczki
straszą w lustrze?
Masz problemy z
trądzikiem lub pękającymi naczynkami?
Zarezerwuj wizytę w
naszym salonie.
Maria, specjalistka
medycyny estetycznej, wybierze dla Ciebie najlepsze zabiegi, które
odmłodzą Twoją skórą i przywrócą jej zdrowy wygląd.
Nasze doświadczenie, wysokiej jakości kosmetyki i profesjonalny sprzęt, są gwarancją Twojego zdrowia i pięknego wyglądu.
Podoba Ci się mój styl pisania? Skontaktuj się ze mną i określ, jakiego tekstu potrzebujesz. Z przyjemnością napiszę coś dla Ciebie.
0 komentarzy