Blog firmowy to bardzo dobry sposób na zwiększenie sprzedaży. Martwi cię spadek zysków w twoim sklepie internetowym? Zastanawiasz się, dlaczego twoja witryna nie jest zbyt popularna wśród internautów? Przyjrzyj się zakładkom na twojej stronie. Czy jest wśród nich blog ekspercki? A może jest, ale od dawna nic na nim nie opublikowałeś? Czas to zmienić! Przedstawię ci kilka podstawowych argumentów, które przekonają cię, że firmowy blog każdemu sprzedawcy przyniesie wiele korzyści i zysków.

Blog firmowy – regularnie publikowane wpisy przyciągną klientów na stronę twojej firmy

Kupujesz czasami coś w sklepach wysyłkowych? Na pewno tak. Handel internetowy to znak naszych czasów. A może potrzebujesz fachowca na przykład do remontu mieszkania? Szukasz w sieci lokalnych firm budowlanych. Otwierasz kolejne witryny. Czytasz opisy produktów. Oglądasz galerie ze zdjęciami ostatnich realizacji. Twój wzrok przyciągają ciekawe wpisy blogowe, zawierające porady dotyczące remontów. Czytasz i już wiesz, jakie farby kupić? Jakie kolory i wzory tapet wybrać, żeby optycznie powiększyć salon? Podobają ci się te porady. Czujesz, że trafiłeś pod dobry adres.

Blog firmowy jest niczym rozmowny sprzedawca w sklepie stacjonarnym

Przeczytałeś kilka wpisów na blogu. Czujesz, że znalazłeś prawdziwych fachowców, którzy znają się na swojej robocie. Wysyłasz maila z prośbą o wycenę usługi. To trochę tak, jak z zakupami w sklepach stacjonarnych. Zanim coś konkretnego kupisz, odwiedzisz wcześniej kilka sklepów. Porozmawiasz ze sprzedawcami. Poprosisz, żeby ci doradzili, co kupić. Nie wszyscy będą mieli czas i ochotę na rozmowę. Nie wszyscy będą znali asortyment. Zapewne wybierzesz ten sklep, w którym sprzedawca zrobił na tobie dobre wrażenie swoją fachową wiedzą i poświęcił swój czas, aby ci udzielić kilku porad.

Ciekawe i merytoryczne wpisy blogowe to dobry sposób na pozycjonowanie swojej witryny w wyszukiwarce

Jeśli potrzebujesz znaleźć pilnie informację na temat usług pomocy drogowej, to wpisujesz hasło w wyszukiwarkę swojego telefonu. Wyświetlają ci się nazwy firm z usługą auto lawety. Dzwonisz pod pierwszy numer i zamawiasz usługę.  Zapewniam, że w pierwszej kolejności Google pokażą witryny, zawierające blogi firmowe. Dlaczego? Bo dobre wpisy blogowe, pisane zgodnie z zasadami SEO, zawierają frazy kluczowe. Są to hasła związane z branżą, jakiej dotyczy post i cały blog. Dzięki tym frazom wyszukiwarka odnajduje w sieci wartościowe strony i wyświetla je na pierwszych pozycjach. Witryny zawierające tylko ofertę oraz dane firmy, wyświetlą się na którejś tam stronie. Mała jest szansa, że ktoś w nie kliknie.

Firmowy blog generuje ruch na stronie

Internauci poszukują różnego rodzaju informacji i porad w wyszukiwarkach. Wyświetlają im się strony z blogami, zawierającymi treści poradnikowe. Im więcej odwiedzin na stronie, tym wyższa pozycja takiej strony w wyszukiwarce. Ponadto ciekawe posty są często udostępniane w social mediach, a także linkowane na innych stronach. To powoduje dalszy wzrost popularności strony. Na pewno część odwiedzających coś na tej stronie kupi. Tak to właśnie działa.

Dobry blog firmowy, czyli jaki?

Po pierwsze nie może to być twój wirtualny pamiętnik. To nie jest miejsce na zamieszczanie twoich zwierzeń, czy doświadczeń życiowych. Posty powinny dotyczyć branży, którą się zajmujesz zawodowo. Pisz tak, aby przekonać internautów, że jesteś ekspertem, że warto zaufać twojej fachowej wiedzy. Warto coś od ciebie kupić i polecić twoje produkty innym. Druga ważna sprawa: posty blogowe powinny być publikowane regularnie. Nowe wpisy są wychwytywane przez wyszukiwarki, niczym opiłki przez magnes. Nieaktualne, stare wpisy sprawią, że strona zginie w czeluściach Internetu. Zachęcam cię do przeczytania mojego wpisu o tym, jak napisać tekst sprzedażowy.

           Przekonałeś się, jak ważne jest prowadzenie bloga, lecz nadal masz z tym problem?  Jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, ale  nie potrafisz pisać? A może po prostu nie masz na to czasu? Poszukaj fachowca, które zawodowo zajmuje się pisaniem. Taki fachowiec to oczywiście copywriter. Najlepiej, aby znał twoją branżę oraz zasady SEO. Jest to oczywiście jakiś koszt, ale nieporównywalnie mniejszy na przykład z nakładami na reklamę firmy. Naprawdę warto zainwestować w usługi copywriterskie. Dobry copywriter poprowadzi twój blog tak, że szybko zauważysz wzrost zysków ze sprzedaży.


0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *